2 Mart 2011 Çarşamba

KREP DÖ LA BROKOLİ :)

Bu tarifi ben buldum, adı da afili olsun dedim.

Ne bir yerde okudum ne de yedim, yalnızca buzdolabını karıştırdıktan sonra "ne pişirsem acaba" düşünceleri içinde Ece' yi emzirirken bir ampul yandı, ortaya bu yemek çıktı. Çok da güzel oldu...

Sonrasında Ece' yi uyandırmamak için parmak uçlarımda odaya girip fotoğraf makinasını kapıp görüntüleme işini de halledince yazıvereyim dedim.


Krep malzemelerimiz, 1 bardak un, 1 yumurta, yarım bardak su, yarım bardak süt, karabiber,azıcık tuz ve kimyon. Hepsini çırpıp, yağlayıp kızdırdığımız teflon tavamızda bildiğimiz üzere kreplerimizi yapıyoruz.

Bu arada, brokolilerimizi de yıkayıp buharda haşlamaya bırakıyoruz.


Ardından küçük bir tencerede beşamel sos hazırlamamız gerekiyor. Bunun için ölçü veremiyorum, ben göz kararı yaptım. Ama tahminen 2 kaşık tereyağına büyük bir tahta kaşık unu sarartıp azar azar süt ekleyerek kavurdum, süt miktarı iki bardak civarı sanırım, hafif sulu bir muhallebi kıvamına gelince olmuş demektir. Siz garantili bir beşamel sos için internete bir göz atın yine de...


Ardından haşlanan brokolileri beşamel sos ile ezip yine tuzluyoruz. Bu karışımı kreplerimizin arasına bolca sürüp rulo şeklinde katlıyoruz. Ben maydanoz sapları ile bağlayıp üzerlerine birer dilim dil peyniri koyup fırında erittim. Fırın kabına da ortadan böldüğüm bir diş sarımsağı koydum, -kreplerimin üzerine sürüp-

Valla çok güzel oldu, -Alper de sevdi- hem de pratik.

Brokoli yemek için güzel bir yöntem...

Ee daha ne diyeyim?

Hiç yorum yok: