13 Nisan 2011 Çarşamba

BİBER DOLMASI

Dolma güzel bir yemektir ama ben fena halde üşenir(d)im. Yaprak sarması değil, bildiğiniz biber dolması.




Ece'nin mamaları için İpek Hanım Çiftliğinden (ayrı bir gönderi konusu olacak bu başlık)organik biberlerim gelince, bir heves girdim mutfağa.


Sırrı bolca soğan ve zeytinyağı. 1kilo dolmalık biber için 7-8 soğanı yemeklik kıyıp bir çay bardağı suda haşlıyoruz, 2 bardak da zeytinyağı ekliyoruz. İçine bol bol nane (ben taze nane de kullandım bu da organiklerimden) dereotu, yenibahar, karabiber, tarçın, kuşüzümü ekleyip tuzunu da atıyoruz, ardından 2 bardak pirinci içine katıp durmadan kavuruyoruz. İçi hazır olunca dolmalar hazır demektir, sonra bildiğiniz üzere dolmalar dolduruluyor ve üzeri domatesle kapaklanıyor, tencerenin dibine azıcık su, biberler yumuşayınca pişmiş demektir.


Zeytinyağlılar soğuk gider, hemen soğuttum ben, artan içi de iç pilav gibi yedik.

2 yorum:

Zeugma dedi ki...

Soğanlar zeytinyağında hafifce kavrulur diye biliyordum :)
Böylesini de denemeli. Daha sağlıklı kesinlikle..
Ece Hanım da yemiştir belki bi şekilde, ezme olarak :)

Zeynep Aşkın dedi ki...

Sevgili Zeugma çok iyi tahmin ettin, ece yedi büyük bir keyifle pirinçleri verdim tek tek ağzına, bayıldı küçük hanım.
Soğanları suda haşlıyoruz, annemin tarifi duyunca ben de şaşırmıştım ama inan güzel oldu.