15 Nisan 2011 Cuma

İPEK HANIM ÇİFTLİĞİ

Çoğu kelimenin içinin boşaldığı günümüzde "organik" de anlamını yitirdi. Pazarda satıcılar dalga geçer gibi "organik bunlar gel geeel" diye bağırıyor. Biz sebzeleri "iyi tarım" politikasıyla zararlı kimyasalların kullanılmadığını garanti eden Migros' tan alıyorduk, ama iş Ece' ye yedirmeye gelince içimde bir şüphe kalıyordu. Hormonlar yüzünden erken ergenliğe girenler mi dersiniz, türlü çeşit hastalığa yakalananlar mı... İpek Hanım' ın çiftliğini birkaç kişiden duyunca araştırdım. Karşıma büyük şehirden kaçış hikayesiyle kendi topraklarında önce kendi kızı için üretim yapan, sonra verimli bereketli topraklarda mahsulleri artınca internet üzerinden başka annelere yollayan bir "anne" ile karşılaştım. Geçen hafta ilk siparişimi verdim. Ece için yumurta-kereviz-pırasa-bezelye-balkabağı-elma ve armut, bizim için dolmalık biber, bazlama, patatesli ekmek, taze nane, taze sarmısak, domates fidesi ve defne sabunu. Fiyatlar fahiş değil, yurtiçi kargo ile anlaşmaları var, zaten kargo ücreti 8,5 tl. nin üzerinde tutarsa sipariş ücretinden düşüyorsunuz. Örneğin yumurtalar kırık çıkarsa ödemeden düşüyorsunuz, tamamen iyi niyet hakim, günümüzde unutulan bir değer. Koliyi açınca resmen toprak kokusu yayıldı mutfağa, abartmıyorum. Malzemeleri yerleştirirken öyle bir kendimden geçmişim ki Alper bana "sen oyuncaklarınla oyna ben eceye bakarım" dedi... O denli, mutlu oldum yani:)

Ne yediğiniz önemsiyorsanız siz de deneyin, unutmayın "ne yerseniz o'sunuz."

1 yorum:

aslı dedi ki...

Çok uzun zamandır ben de oradan yapıyorum alışverişimi. Çok da memnunum. Hiç olmazsa ne yediğimizi biliyorum artık...
Sevgiler:))