26 Nisan 2011 Salı

Yazıyorum, hem de gündüz!

"Ne sizi özürsüz yargılayıcı yapıyor?" diye bir soruyla biten bir yazı okudum ve aklıma hemen şu İngiliz atasözü geldi: "Hayat herşeyin tersini görecek kadar uzundur." İşte tam da bu yüzden büyük laflar etmekten çekinirim ben. Söylemeden önce durup bir kez düşünmek gerekir. Ama yine beşer şaşar, ben de yargılarım:



  • Eğer, karşındaki kişi sana inandığı bir şeyi heyecanla anlatırken ilgisizce dinleyip yarım ağız cevap veriyorsan ya da o heyecana ortak olamayıp alaya alıyorsan -ki anlatan kişi bunun farkına varmıştır ama renk vermiyordur-günün birinde aynı duruma düşebileceğini unutma derim.

  • Eşek çamura çökünce akıl veren çok olur. O çok kıymetli fikrini "ben zaten bıdı bıdı bıdı" diyerek ortalığa döküyorsan sana sorarlar, peki ben danışırken o kıymetli elini taşın altına neden sokuvermedin, neredeydin diye.

  • Bana söylemek istediklerini açıkça yüzüme söyleme cesareti bulamadığından saçmalayan, konuyu saptıran, saptırdıkça sohbetin içinde kaybolan insanlar: bittt!

  • Koşulsuz şartsız tüm "sitemkarlar": Sitem etmeden bir aynaya baksan nasıl olur acaba? -ki dostum ben şu sıralar karşımdakinden beklediğim hareketleri kendim yapıyorum inan çok daha tatmin edici oluyor, sana da tavsiye ederim.

  • Olumsuz olayların sorumluluğunu kendinde aramayıp başkalarına yükleyenler, yüklemeye çalışanlar ve bu yüzden huzurumu bir cümleyle kaçırabilenler, ne zaman büyüyeceksiniz?

Başlığa gelince, bu tür yazılarımı genelde gece melankolisiyle kaleme alırdım ama evde bebek var!


7 yorum:

Ceylan dedi ki...

Kim kızdırdı bakiim seni :)

Zeynep Aşkın dedi ki...

her madde bir kişiye ait, sorumlu tek kişi değil, birikim diyelim. Birden çıkıverdi.

GEZİ/YORUM... dedi ki...

Aslında, suçunu kabul etmeyen ve özür dilemeyi bilmeyen insanlarla dostluk yapmamak gerek.. özür dilemek aslında büyük bir erdemdir..

Zeynep Aşkın dedi ki...

Evet gezi/yorum,
düşündüm de zaten dostlarım benden özür dileyecek birşey yapmadılar şimdiye kadar.

GEZİ/YORUM... dedi ki...

Belki o dostlarını, dostluktan arkadaslığa düşürmen gerekiyordur kimbilir?

Zeynep Aşkın dedi ki...

:)) sen yazıdaki dostum kelimesine aldandın sanırım:)
o sadece bir sıfattı. Bu yazı dostlara ithaf edilmedi, Etrafımdaki günlük insanlar içindi...

GEZİ/YORUM... dedi ki...

evet simdi oldu :))