9 Ağustos 2011 Salı

GÜLLAÇ

Kendisini çok severim. Nedense ramazanlarda hatırlanır. Bir ramazan pidesi şöyle sıcak ve yumurtalı, arasına tereyağ ve pastırma bir de güllaç olmadan olmaz:)



Ramazanlarda market raflarında boy gösteren güllacın bu kadar kolay yapıldığını bilseydim keşkem. Bir kere süt deposu olurlar kendileri yapınca anlamış bulunuyorum.


Tarifimiz şöyle,




Bildiğiniz dikdörtgen borcamlardan kullandım. İnce hesaplarıma göre 1 litre süt için 300 gr. tozşeker gerekiyor. Tencerede ikisini kaynatıyoruz. Bu arada ben fazla tatlı olmasını istemediğim için tadarak tadını biraz daha süt ekleyerek açtım. Önerim herkesin kendi damak tadına göre şekerini ayarlaması. Sonuç itibari ile bir dikdörtgen borcam için 1,5 lt. süt ve bir kupa tozşeker kullandım. Güllaç yapraklarının parlak kısmı yukarı bakacak şekilde 1 kat yaprak koyup her katı sütle bolca ıslatıyoruz. Güllaçlar süngerbob misali süt çekiyor ona göre.




Ilık sütle ıslattığınız güllacı soğumaya bırakıyoruz. Benimki şu an o aşamada. Sonra üzerine ceviz. hmmm sonra yemeye hazır.



Ayağımın altında tahta kaşık rüşvetleriyle dolanan bir ece var, resimde de gördüğünüz üzere, dolayısıyla pek süsleme işlemlerine giremiyor, avucumdaki üzümlerden bir güzellik yapıyorum, onu da idare ediverin artık:))

1 yorum:

Ceylan dedi ki...

Biz de bugün yiyoruz:)