4 Ağustos 2011 Perşembe

Zeytinyağlı biber dolması

Selammm,


Hem çok yoğunum hem de çok boş, hem çok mutluyum hem de canım fena halde sıkılıyor. Tatil istiyorum. Güney istiyorum. OOOOff çekiyorum kocaman. Neyse...


Evveet Ece son sürat emeklemelerine bir de koltuklara falan tutunup kalkmayı ekledi. Ben bilgisayarın başında o da dizimin dibindeyken hoop bir bakıyorum koltuğa dayanmış, elinde kumanda tv' yi açmış falan... Bir de artık çekmecelerin açılabildiğini ve içlerinde onun ağzına göre bir sürü incik-cıncık barındırdığını anlamış bulunuyor. Tez zamanda çekmece kilitleri alınacak.




Bu post bir yemeğe ait. Kendisini çok sevmekle beraber, zor sanır yapmazdım. Ama annemden hayır yok bu aralar, pazardan ellerimle dolmalık biber seçtim ve zeytinyağlı biber dolmalarımı kendim yaptım kendim yedim. Nefis oldu. Hiç de zor değil.




Bir soğanı hemen rondodan geçirin, yarım su bardağı zeytinyağı ve yaklaşık 1 çay bardağı suda haşlayın. Onlar haşlanadursun, siz bir yanda bir bardak pirincinizi yıkayın, yarım demet dereotunuzu ince kıyın, yenibahar, 1 tatlı kaşığı kadar kuru nane, 1/2 paket dolmalık fıstık ve kuşüzümünüzü meydana çıkarın. Hepsini soğanlara katın. 1 çay kaşığı tozşeker ve de tuzunu unutmayın. Hmmm unuttuğum bir şey var mı düşünüyorum, düşünüyoruuuum, yok. Şimdi hepberaber bunları kavurun. Pirinçler tencereye yapışmaya başlarsa yarım su bardağı sıcak su daha ekleyip biraz daha kavurun. Pirinçler tam pişmeyecek ama ağza geldiğinde taş gibi de olmayacak kıvamımız bu.




İçimiz bu şekilde hazırlanıyor. Dolmalık biberlerimizi de oyup yıkadık, içlerimizi doldurduk, tenceremize dik konumda yerleştirdik. Şimdi de bir domatesi kapak kapak kesip biberlerimizin üzerine kapatıyoruz. Sonra tencere ocağa konulacak. Bu arada 1 bardak sıcak suyun içine biraz zeytinyağı, nane, tuz ve yenibahar ekleyip dolmalarımızın üzerine gezdirerek tencereye boşaltıyoruz. Bu pişirme suyumuz. Gözünüze az gelirse biraz daha ekleyin.




Benim tarif 800 gr. civarı biber içindi.




Biberler yumuşayınca pişmiş demektir. Zeytinyağlılar ertesi gün daha bir tatlanır unutmayın, şimdiden afiyet olsuuuun:))

1 yorum:

Ceylan dedi ki...

Pes yani Zeyno, o tatil senin bu tatil benim gezdin durdun bütün yaz;) can bu ister tabi hep daha fazlasını...
Dolmalar süper görünüyor, eline sağlık!
Opücükler...