25 Ocak 2012 Çarşamba

DEDEMİN İNSANLARI

Babaannem ve dedemle beraber büyüdüm ben. Onların hikayeleriyle. Nüfus mübadelesiyle Selanikten-Karacaova' dan İzmir' e, oradan Karamürsel yerleşmişler. Soyadları "İbriyamuf" ken "Çetinbağ" olmuş. Babaannem 10 yaşları civarında, kuran kursundayken askerlerin onları nasıl toplayıp gemilere bindirdiklerini, günler süren fırtınalı havada geçirdikleri deniz yolculuğunu, gemide ölenler yüzünden etraflarını köpekbalıklarının sardığını, ölüleri denize attıklarını, sonra yeni Türkiye Cumhuriyeti' nin onlara verdikleri tapularının nasıl çalındığını... İşte bu hikayelerle büyüdüm. Uzun kış gecelerinde babaannemin divanına kıvrılırdım o da bana tekrar tekrar aynı şeyleri anlatır dururdu.



Çağan Irmak yine bir film yapmış "Dedemin İnsanları" Ne kadar da aynı hikayeydi bizimkilerle. İşte bu yüzden çok etkilendim ben. Sonra fark ettim ki bu mübadele ile ilgili ne kadar az eser var hayatımızda. Sırf bu yüzden bile arşivlik bir film bence.


Ee bir Çağan Irmak filmi olur da gözyaşsız olur mu olmaz, o yüzden mendilleri de unutmayalım lütfen:)

1 yorum:

Turta Tadında Yaşamak dedi ki...

bizim ailede böyle bir hikaye yok ama bende çok etkilendim filmden.. adamın tüm filmleri epey yankı getiriyor gerçektende :)