9 Ocak 2012 Pazartesi

KELT RÜYASI VE KAŞİFLER

Şeker Portakalı' nı okuduktan sonra elime aldığım bir kaç kitap sarmadı beni. "Clarissa" ve "Mutlu Ölüm" "okunamayanlar" listesine girdi, kütüphaneye geri döndü. Romanlardan umudu kestim TV' ye sarayım dedim bir kaç gece bu sefer de gece çok geçlere kalır oldum. Ayrıca maalesef kitap okumak kadar uykumu getiren bir şey değil TV. Son izlediğim şey mutlaka rüyama giriyor laf aramızda:)


Roman olması şart değil dedim. Tübitak yayınlarının süper kitapları var evde. "Kaşifler" bunlardan biri. Afrika yani nam-ı diğer "kara kıta" nın keşfiyle başlıyor ve adını duymadığımız bir çok kaşifin hayatını ve keşif gezilerinde başına gelen olayları kısaca anlatıyor. Örneğin bir David Livingstone var Nil nehrinin kaynağını bulmaya çalışan ve Afrikayı kuzeyden güneye yürüyerek geçmeye çalışan ilk adamımız. Sonra John Park var doktorumuz, zenginliği dillere destan şehir Timbuktu' ya ulaşmaya çalışıyor. Sonra Livingstone' dan 3 yıl haber alınamayınca onun akıbetini araştırmaya giden gazetecimiz var, vs.. Kitap böyle akıcı resimli falan çerezlik bir şey...

Bu kitabı okurken elime bir de 2010 Nobel Edebiyat ödüllü "Kelt Rüyası" geçti. Bakalım bu saracak mı derken bir baktım ilk 50 sayfayı yemişim. Ancak sevgili okuyucular tesadüfün de bu kadarı! Kelt rüyasındaki kahramanımız Roger' da Afrikayı keşfetme heveslisi bir konsolos çıkmasın mı? Birlikte okunması gereken iki kitabı nasıl olup da aynı anda ve bilmeden okumaya başlamışım kendime inanamadım. Şimdi elimde kah kelt rüyası kah kaşifler, birbirini destekleyen iki kitap ne kadar keyif veriyormuş insana.

Kesinlikle tavsiye ediyorum. Bu iki kitabı alın, beraber okuyun, siz de çok zevk alacaksınız.

1 yorum:

Oglak Kizlari dedi ki...

Biz de de bu aralar akşamları tv açılmıyor varsa yoksa kitap veya bilgisayar.

Ohhh, ama tabi komşulardan gelen dizi müzikleri durmuyor. O zaman koy Em Estanbul albümünü ( Ayhan Sicimoğlu ) ohhh gelsin kafa dinlemece.

Kitapsever anne Çiğdem